Spring naar content

Physical Identity and Access Management (PIAM)

PIAM software wordt gebruikt om toegangsprocessen te managen. Dit om overzicht en veiligheid te behouden en het proces efficiënter in te richten.

Wat is PIAM?

PIAM is software die wordt gebruikt bij alle digitale onderdelen van het toegangsproces. Hierbij kan het gaan om de toegang van personen tot een hoofdgebouw, maar ook voor een bepaalde locatie met beperkte toegang. PIAM kan goed gekoppeld worden aan de mogelijk al aanwezige fysieke toegangssystemen.

Handmatige processen automatiseren

De handmatige processen bij het verlenen van toegang kunnen langdradig zijn. Het controleren van documenten, trainingen of het bevestigen van accreditatie. Als dit vele malen per dag of zelfs per uur moet gebeuren, kost dat veel tijd. PIAM software kan dit proces versnellen. 

Met de PIAM software heeft beveiligingspersoneel volledige controle op bezoekers, medewerkers, (sub)contractors en hun accreditatie en toegangsrechten. Dit kan zijn op attribuut-, rol- of beleidsniveau. De verschillende vereisten voor toegang worden ingesteld door verschillende afdelingen binnen de organisatie.

Physical Identity and Access Management (PIAM) voordelen:

  • Een digitale ondersteuning van fysieke toegangsbeveiligingen
    (zoals poortjes, een kaart of reader systeem)
  • Verbetering van de veiligheid op locatie
  • Extra vorm van beveiliging/controle
  • Efficiëntie door de automatisering van handmatige processen
  • Volledig overzicht

Het PIAM systeem van YIM

YIM staat voor Your Identity Management. YIM is meer dan een PIAM software systeem. Het ontzorgt de organisatie compleet bij de toegangsprocessen. Daarnaast is het systeem multifunctioneel en zo feilloos te integreren met huidige beveiligings- en toegangssystemen. 

Het YIM systeem is een op maat gemaakte oplossing. Hiervoor heeft YIM verschillende add-ons en bijvoorbeeld modules specifiek gericht op medewerkers, (sub)contractors en bezoekers. Deze modules bieden unieke onderdelen gericht op deze groepen om de processen efficiënter te laten verlopen.

ONZE IDENTITY MANAGEMENT OPLOSSING

Er zijn add-ons voor E-learning en een persoonlijk afgesteld dashboard. YIM biedt de mogelijkheid om instructies, trainingen en het afnemen van examen(s) als onderdeel van de workflow online te volgen. Een combinatie van online en op locatie behoort ook tot de mogelijkheden. Het YIM dashboard is afhankelijk van de rol van de beheerder makkelijk te configureren en kan zo precies op de wensen van de organisatie afgestemd worden. 

YIM zorgt ervoor dat de organisatie voldoet aan wet- en regelgeving en veilig en efficiënt te werk gaat. Het digitale systeem biedt namelijk volledig overzicht en zorgt dat de workflow processen makkelijker, sneller en aangenamer verlopen. Daarnaast is hospitality een belangrijk onderdeel van het YIM systeem. Bezoek voelt zich welkom en wordt goed ontvangen door de prettige processen.

YIM - Your Identity Management

Benieuwd naar meer functionaliteiten van het platform? Bekijk hier hoe YIM werkt.

Of liever een persoonlijk gesprek? Neem contact met ons op en onze experts staan je graag te woord.